Public Relations

Dit brand skal have den opmærksomhed, det fortjener

Selvom det er blevet sværere at bryde igennem lydmuren hos stadig mere travle journalister, så ved vi, hvad der virker, og hvad der skal til for at jeres brand og virksomhed får den velfortjente opmærksomhed.

Public Relations er en af kernedisciplinerne inden for strategisk kommunikation, og derfor er det naturligvis også en af vores kernekompetencer. For os er PR et altafgørende værktøj i dagens medievirkelighed.

Mange af os er uddannede journalister eller rådgivere, der har arbejdet med presse gennem mange år. Vi kender journalisternes arbejdsmetoder til fingerspidserne og ved, hvornår og hvordan det er bedst at fange dem. Vi kender mediernes spilleregler og den redaktionelle proces, der sætter et pitch ’på tryk’.

kontakt

Mads Haukrogh

Mads Haukrogh

Partner og chef for film

mads@fday.dk

Ydelser

Journalister skriver ikke reklamer – de skriver historier. PR er earned media. Det betyder, at hverken du eller vi ikke kan kontrollere, om din historie tages op, eller hvad journalisterne skriver. Til gengæld kan vi gøre forarbejdet grundigt og sikre, at din historie er relevant, aktuel og værd at fortælle, når vi præsenterer den for journalisten. Det er her, vores PR-erfaring kommer ind i billedet.

Mange tror, at en PR-indsats kun er en succes, hvis den lander på forsiden af Børsen eller får plads i sofaen i Go’ Morgen Danmark. Men sandheden er, at effektiv PR-dækning kræver fokus på relevans frem for rækkevidde. Hvis I rammer den rette målgruppe med jeres budskab, uanset om det er i en branchepublikation, en lokalavis eller et landsdækkende medie, har I gjort en klog investering.

PR på alle parametre
PR er et strategisk værktøj til at nå et bestemt mål, og derfor kan og bør det aldrig stå alene. Ligesom med mange af de andre discipliner, vi finder i kommunikationsværktøjskassen, er det afgørende for os at få en dyb forståelse for jeres virksomhed og forretningsstrategiske mål, når vi udvikler og eksekverer jeres PR-indsats. PR skal tale sammen med jeres øvrige marketingindsats og forretningsmål, om det er brand awareness, thought leadership eller salg.

Lad os finde de gode, relevante og værdiskabende historier i din organisation. Give dem liv i form af den helt rigtige pitchtekst, servere dem for journalist og redaktion og optimere muligheden for at budskabet rent faktisk når ud til jeres målgruppe og gør en forskel.
 

Nogle af de opgaver, vi løbende hjælper vores kunder med, er:

PR-strategi

Vi hjælper jer med at identificere jeres budskaber, udvikler en målrettet indsats og samler det hele i en strategisk og sammenhængende plan, der sikrer, at budskaberne folder sig ud i pressen.

Den gode historie

“Tænk udefra og ind,” siger vi ofte – for den gode historie opstår sjældent, når man kun ser indefra og ud. Det er nemlig ikke altid den vinkel, I selv har forelsket jer i, der fanger medierne og deres læsere. Vi hjælper med at finde, vinkle og formulere jeres budskab, så medierne kan se relevansen.

Pressehåndtering

Mange af os er uddannede journalister eller rådgivere, der har arbejdet med presse gennem mange år. Vi kender derfor journalisternes arbejdsmetoder til fingerspidserne og ved, hvornår og hvordan det er bedst at fange de travle journalister. Derfor kender vi også mediernes spilleregler.

Medieovervågning

Vi overvåger løbende resultaterne af PR-indsatsen. Rammer vi den rette målgruppe med jeres budskab, uanset om det er i en branchepublikation, en lokalavis eller et landsdækkende medie, har I gjort en klog investering.

Der er to interesser i spil i PR. Din interesse i at få et budskab ud, og mediernes interesse i at bringe nyheder, der interesserer læserne. Stærkt forenklet er det vores metier at få de to ender til at mødes gennem indsigt og erfaring.”

Karsten Keinicke, seniorrådgiver
Friday chat (BETA)
AI-genereret – kan indeholde fejl og afvige fra FRIDAYs værdier.
Søg

Søg og du skal finde...

Søg