Public Relations er en af kernedisciplinerne inden for strategisk kommunikation, og derfor er det naturligvis også en af vores kernekompetencer. For os er PR et altafgørende værktøj i dagens medievirkelighed.
Mange af os er uddannede journalister eller rådgivere, der har arbejdet med presse gennem mange år. Vi kender journalisternes arbejdsmetoder til fingerspidserne og ved, hvornår og hvordan det er bedst at fange dem. Vi kender mediernes spilleregler og den redaktionelle proces, der sætter et pitch ’på tryk’.
Journalister skriver ikke reklamer – de skriver historier. PR er earned media. Det betyder, at hverken du eller vi ikke kan kontrollere, om din historie tages op, eller hvad journalisterne skriver. Til gengæld kan vi gøre forarbejdet grundigt og sikre, at din historie er relevant, aktuel og værd at fortælle, når vi præsenterer den for journalisten. Det er her, vores PR-erfaring kommer ind i billedet.
Mange tror, at en PR-indsats kun er en succes, hvis den lander på forsiden af Børsen eller får plads i sofaen i Go’ Morgen Danmark. Men sandheden er, at effektiv PR-dækning kræver fokus på relevans frem for rækkevidde. Hvis I rammer den rette målgruppe med jeres budskab, uanset om det er i en branchepublikation, en lokalavis eller et landsdækkende medie, har I gjort en klog investering.
PR på alle parametre
PR er et strategisk værktøj til at nå et bestemt mål, og derfor kan og bør det aldrig stå alene. Ligesom med mange af de andre discipliner, vi finder i kommunikationsværktøjskassen, er det afgørende for os at få en dyb forståelse for jeres virksomhed og forretningsstrategiske mål, når vi udvikler og eksekverer jeres PR-indsats. PR skal tale sammen med jeres øvrige marketingindsats og forretningsmål, om det er brand awareness, thought leadership eller salg.
Nogle af de opgaver, vi løbende hjælper vores kunder med, er:
post@fday.dk
T +45 4071 9189
Bredgade 25F, 4. + 5. sal
1260 København K
CVR: 35635661