Uanset, om formålet er forandring eller blot en plan for, hvordan vi skal kommunikere det uforandrede, skal vi sætte os sammen og få en del ting på det rene. Hvad, til hvem, hvor og hvorfor? Hvis vi arbejder tæt sammen, får vi de bedste forudsætninger for at skabe strategi, brands og kommunikation, der bemærkes.
Hvor står vi? Og hvor skal vi hen? Det er to afgørende spørgsmål i arbejdet med strategi. Vi hjælper bestyrelser og ledelser med at afklare deres strategiske udgangspunkt og definere en strategi, der kan kommunikeres og forstås. Så det ikke bliver et skuffedokument, men i stedet rammen om organisationens udvikling. Vi afdækker i tæt og kritisk dialog handlemuligheder og fastlægger strategiske indsatsområder.
Men forandring kommer ikke af sig selv. Strategisk styrede forandringer kommer kun gennem et klart ledelsesfokus og en meningsfuld inddragelse af dem, der skal forandre noget. Vi hjælper med at formulere og implementere strategier, så de giver mening for målgruppen, skaber motivation og holdånd. Det kan være alt fra workshops i mindre grupper, interne kampagner eller globale top 100-møder.
I kender jer selv bedst, men vi kan hjælpe med at finde frem til det, der kan være lidt sværere for konkurrenter at kopiere. Via brandstrategi har vi flyttet mange virksomheder fra et nulpunkt til vækst og et par gange hele vejen til et salg af virksomheden.
Vi udvikler brands, der resonerer med egen selvopfattelse eller rykker en smule ved den. Som skaber stolthed internt og tydeliggøre hvad jeres agenda er, hvad I er drevet af og gør jer lette at genkende, når I kommunikerer med omverdenen mundtligt, skriftligt og visuelt. Det er en øvelse i at definere og forstå sig selv som virksomhed og ikke mindst et overordnet strategisk greb. Derfor insisterer vi på, at alt, vi skaber sammen, er forankret i topledelsen.
At have en god kommunikationsstrategi er afgørende for en målrettet og effektiv kommunikationsindsats. En veludformet kommunikationsstrategi sikrer, at de rette budskaber når frem til den rette målgruppe, på rette tidspunkt, gennem de rette kanaler. Og mindst lige så vigtigt, så er kommunikationsstrategien en afgørende faktor i at sikre, at alle dele af organisationen arbejder i samme retning mod et fælles mål om klar og sammenhængende kommunikation.
Erfaring, indsigt, kontakter og ressourcer. Det er de fire ingredienser, der gør pressehåndtering til en af vores bestsellere. Mange af os er uddannede journalister eller er rådgivere, der har arbejdet med presse gennem mange år. Vi kender derfor journalisternes arbejdsmetoder til fingerspidserne og ved, hvornår og hvordan det er bedst at fange de travle journalister. Derfor kender vi også mediernes spilleregler. Vi kan hjælpe jer med at ramme den rette målgruppe med jeres budskab, uanset om det er i en branchepublikation, en lokalavis eller et landsdækkende medie. Det er en klog investering.
I en verden, der konstant ændres, og hvor politiske beslutninger kan have store konsekvenser for erhvervslivet, er public affairs rådgivning ikke kun vigtig, men ofte afgørende for en virksomheds eller en organisations succes. Vores arbejde involverer strategisk rådgivning, risikostyring og påvirkning af politik, hvilket er vitalt for at navigere i og påvirke komplekse lovgivningsmæssige og regulatoriske miljøer.
Digital tilstedeværelse handler om at skabe sammenhæng i alt, hvad I gør online. Når jeres kanaler arbejder sammen – fra sociale medier og Google til nyhedsbreve og website – bliver I ikke bare synlige, men relevante.
Vi hjælper jer med at forstå jeres målgruppes digitale bevægelser og udvikler en strategi, der rammer rigtigt på tværs af kanaler, formater og touchpoints, og hvor alle kanaler – fra sociale medier og Google til nyhedsbreve og SEO – spiller sammen og gør jeres kommunikation mere effektiv og relevant.
Bæredygtighedskommunikation handler ikke om at sige det, der lyder godt, men om at sige det rigtige. Kun det, I faktisk gør – og kun det, der kan dokumenteres. Det lyder simpelt, men det kræver præcision og omtanke.
Hos FRIDAY hjælper vi jer med at finde det sprog, der kan formidle jeres indsats, uden at love for meget og uden at tale den ihjel – og uden at trætte modtageren. Mange af vores kunder står netop dér: De vil kommunikere ansvarligt, men savner et sprog og en struktur at gøre det i.
Bredgade 25F, 4. + 5. sal
1260 København K
CVR: 35635661
post@fday.dk
T +45 4071 9189
Bredgade 25F, 4. + 5. sal
1260 København K
CVR: 35635661