Budskabstræning

Skær igennem støjen med dine budskaber

Kort, klar og målrettet kommunikation er afgørende for at andre lytter til dig og husker dine budskaber.

FRIDAYs budskabstræning klæder dig på til at kunne:

  • Fange din målgruppes opmærksomhed.
  • Udvikle strategiske budskaber, der sætter sig fast i hukommelsen.
  • Formidle budskaberne overbevisende på kort tid.


Vi træner både små og store grupper, og vi lover at rykke alle deltagere markant på kun en halv dag.

Sune Bjørnvig

Sune Bjørnvig

Partner

sune@fday.dk

Sådan foregår en budskabstræning

Vi hader klichéer. Men når det kommer til kommunikation, er det svært at undgå denne: øvelse gør mester.

FRIDAYs budskabstræning skærper dine evner til at udvikle og levere strategiske budskaber til målgrupper, der er vigtige i dit professionelle virke.

Programmet tilpasses den enkelte organisation. Det består typisk af:

  • Oplæg om den professionelle kommunikatørs udfordringer
  • Udvikling af målrettede budskaber
  • Øvelse i at præsente et budskab på 60 sekunder
  • Opsamling og feedback

Alle deltagere får ærlig, konstruktiv feedback på struktur, indhold og fremførsel.

Dit udbytte

Målgruppeanalyse
Du skal vide, hvad der er vigtigt for din målgruppe, for at kunne kommunikere strategisk til den.

Budskaber
Det betyder noget, hvordan du leverer budskaber. Du får konstruktiv feedback på tempo, tone, tonalitet, krop og mimik. Målet er, at din fremførsel peger i samme retning som det, du siger.

Budskabsudvikling
Vi træner din evne til at udvikle strategiske budskaber, der resonerer hos modtageren. Et klart formål, evnen til at lave fravalg og bruge gode eksempler løfter kommunikationen markant.
Et eksternt blik
En budskabstræning hos FRIDAY er en mulighed for at få et eksternt blik på dine styrker og svagheder som mundtlig kommunikatør. Vi giver kun konstruktiv feedback, du kan lære noget af.
Struktur
Du skal være skarp på, hvilke byggeklodser din kommunikation består af. Vi giver dig en klar struktur, du bygger din kommunikation op om. Samme struktur kan bruges til møder, præsentationer og samtaler, når træningen er forbi.  

FRIDAYs budskabstrænere

Lars Bo Kirk

Bestyrelsesformand og partner

lars@fday.dk

Lars Bo er ekspert i strategisk kommunikationsrådgivning og krisekommunikation. Han er ofte topledernes højre hånd, når der skal håndteres kriser internt og eksternt. Han har klædt en lang række organisationer på til at stå stærkt i pressen, og kan også selv indtage rollen som talsperson for organisationer og virksomheder. Lars er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Pernille Helledie Isaksen

Seniorrådgiver

pernille@fday.dk

Pernille kommer med mere end 15 års erfaring i presse- og kommunikationsrådgivning. Før hun blev en del af FRIDAY, har hun klædt talspersoner på i landets største kommune, i KL og Realdania. Hun navigerer derfor sikkert og hjemmevant i både små som store og komplekse organisationer. Pernille er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Louise Stenstrup

Partner og chef for public affairs

louise@fday.dk

Louise Stenstrup er en af landets mest garvede medie- og kommunikationsrådgivere. Hun træner topledere og talspersoner så budskaber får gennemslagskraft i medierne og politisk. Og hun træner eksperter, fagprofessionelle og forskere, så deres viden formidles effektivt og sætter dagsordener i offentligheden. Louise er uddannet cand.scient.anth og har en diplom i strategisk kommunikation fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Emma Stampe Nordmark

Chef for projektledelse og træning

emma@fday.dk

Med erfaring som nyhedsjournalist og redaktør i DR er Emma lynhurtig til at finde frem til historiens kerne, og hun bruger sin reelle erfaring med at stå med mikrofonen i hånden til at skabe medie- og budskabstræninger, der spejler virkeligheden. Emma er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Sune Bjørnvig

Partner

sune@fday.dk

Sune rådgiver topledere i nogle af landets største virksomheder i ledelse, krise, positionering og personlig kommunikation. Han har gennem årene medietrænet over tusind talspersoner fra mere end halvtreds lande. Sune Bjørnvig har en fortid som skuespiller og instruktør og er uddannet cand.scient.pol fra Københavns Universitet.

Mads Haukrogh

Partner og chef for film

mads@fday.dk

Mads har 15 års erfaring som rådgiver og en solid journalistisk baggrund som tv-reporter og videojournalist. Udover at være en fast del af FRIDAYs team af medie- og budskabstrænere, har han speciale i udvikling og eksekvering af tv-reklamer, SoMe-videoer og podcast. Han er uddannet journalist fra Syddansk Universitet og har i dag kontor i både København og Jylland.

Simon Fendinge

Public affairsrådgiver

simon@fday.dk

Simon bruger sin politiske baggrund og erfaring foran kameraet i de største danske medier til at sikre skarpe budskaber, der rammer målgruppen gennem en stærk struktur, retorik og fremførsel. Hans baggrund som tidligere danmarksmester i debat gør ham i stand til at identificere, udvikle og udfordre budskaber, så de står klart, når mikrofonen tænder. Simon har en kandidatgrad i finansiering og strategisk ledelse fra CBS.

Mikael Baden

Partner

mikael@fday.dk

Mikael har siden 2007 rådgivet topledere i kommunikation. Med afsæt i sin journalistiske baggrund og mange års erfaring på redaktioner og bureauer er Mikael Baden i dag en af landets mest erfarne medie- og budskabstrænere. Han klæder talspersoner på med stærke budskaber – og holder virkeligheden op foran organisationens beslutningstagere. Mikael er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Friday chat (BETA)
AI-genereret – kan indeholde fejl og afvige fra FRIDAYs værdier.
Søg

Søg og du skal finde...

Søg