Medietræning

Et ærligt svar er ikke nok

Et interview er en strategisk mulighed for din organisation.

FRIDAY klæder talspersoner på til at kunne gribe den mulighed og indgå ligeværdigt i interviewsituationen med journalisten. Sammen udvikler vi klare budskaber, der ikke blot er sande og nemme at forstå, men også tjener din organisations agenda.

De seneste år har FRIDAY medietrænet talspersoner fra halvdelen af virksomhederne på C25-indekset – samt en lang række styrelser, kommuner og offentlige organisationer.

Sune Bjørnvig

Sune Bjørnvig

Partner

sune@fday.dk

Sådan medietræner FRIDAY

FRIDAY har medietrænet over 1000 topchefer, ledere og specialister til at levere stærke, strategiske budskaber under pres.
 
Vi kombinerer:
  • Oplæg om rollen som talsperson og journalisters arbejdsmetoder.
  • Teknikker til effektiv forberedelse og håndtering af selve interviewsituationen.
  • Interviewtræning, der spejler den virkelighed, du som talsperson møder.
Der er ingen oversættelse fra medietræningen til talspersonernes dagligdag. Det, du lærer på træningen, er præcis det, du skal gøre, når træningen er ovre.

FRIDAYs tilgang til medietræning

Indsigt
Vi giver dig et klart billede af rollen som talsperson og hjælper dig til at (er)kende dine styrker og svagheder.

Realisme
Budskabsudvikling og interviewtræningen sker med udgangspunkt i emner, der er reel mulighed for at medierne vil interessere sig for.

Tilpasning
Træningen tilpasses din erfaring – uanset om du er ny eller rutineret talsperson.

Tryghed
Medietræningen foregår i et trygt læringsrum, hvor du bliver udfordret, laver fodfejl, får feedback og prøver igen.

Feedback
Du får konstruktiv feedback, så dine budskaber, din struktur og din fremtoning peger samme vej.

FRIDAYs medietrænere

Simon Fendinge

Public affairsrådgiver

simon@fday.dk

Simon bruger sin politiske baggrund og erfaring foran kameraet i de største danske medier til at sikre skarpe budskaber, der rammer målgruppen gennem en stærk struktur, retorik og fremførsel. Hans baggrund som tidligere danmarksmester i debat gør ham i stand til at identificere, udvikle og udfordre budskaber, så de står klart, når mikrofonen tænder. Simon har en kandidatgrad i finansiering og strategisk ledelse fra CBS.

Louise Stenstrup

Partner og chef for public affairs

louise@fday.dk

Louise Stenstrup er en af landets mest garvede medie- og kommunikationsrådgivere. Hun træner topledere og talspersoner så budskaber får gennemslagskraft i medierne og politisk. Og hun træner eksperter, fagprofessionelle og forskere, så deres viden formidles effektivt og sætter dagsordener i offentligheden. Louise er uddannet cand.scient.anth og har en diplom i strategisk kommunikation fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Lars Bo Kirk

Bestyrelsesformand og partner

lars@fday.dk

Lars Bo er ekspert i strategisk kommunikationsrådgivning og krisekommunikation. Han er ofte topledernes højre hånd, når der skal håndteres kriser internt og eksternt. Han har klædt en lang række organisationer på til at stå stærkt i pressen, og kan også selv indtage rollen som talsperson for organisationer og virksomheder. Lars er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Pernille Helledie Isaksen

Seniorrådgiver

pernille@fday.dk

Pernille kommer med mere end 15 års erfaring i presse- og kommunikationsrådgivning. Før hun blev en del af FRIDAY, har hun klædt talspersoner på i landets største kommune, i KL og Realdania. Hun navigerer derfor sikkert og hjemmevant i både små som store og komplekse organisationer. Pernille er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Mads Haukrogh

Partner og chef for film

mads@fday.dk

Mads har 15 års erfaring som rådgiver og en solid journalistisk baggrund som tv-reporter og videojournalist. Udover at være en fast del af FRIDAYs team af medie- og budskabstrænere, har han speciale i udvikling og eksekvering af tv-reklamer, SoMe-videoer og podcast. Han er uddannet journalist fra Syddansk Universitet og har i dag kontor i både København og Jylland.

Emma Stampe Nordmark

Chef for projektledelse og træning

emma@fday.dk

Med erfaring som nyhedsjournalist og redaktør i DR er Emma lynhurtig til at finde frem til historiens kerne, og hun bruger sin reelle erfaring med at stå med mikrofonen i hånden til at skabe medie- og budskabstræninger, der spejler virkeligheden. Emma er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Sune Bjørnvig

Partner

sune@fday.dk

Sune rådgiver topledere i nogle af landets største virksomheder i ledelse, krise, positionering og personlig kommunikation. Han har gennem årene medietrænet over tusind talspersoner fra mere end halvtreds lande. Sune Bjørnvig har en fortid som skuespiller og instruktør og er uddannet cand.scient.pol fra Københavns Universitet.

Mikael Baden

Partner

mikael@fday.dk

Mikael har siden 2007 rådgivet topledere i kommunikation. Med afsæt i sin journalistiske baggrund og mange års erfaring på redaktioner og bureauer er Mikael Baden i dag en af landets mest erfarne medie- og budskabstrænere. Han klæder talspersoner på med stærke budskaber – og holder virkeligheden op foran organisationens beslutningstagere. Mikael er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Er I klar til at få løftet jeres præsentationer i trygge rammer og gennem masser af træning foran kameraet?

Tag fat i os i dag og lad os sammen udvikle klare budskaber, der står skarpt og bliver leveret med gennemslagskraft. Vi arbejder både med enkeltpersoner og små teams og byder også gerne dine interne rådgivere velkommen i processen. Vi lover jer, at I vil huske træningen længe efter.

Hvilken type træning er I interesserede i at modtage et tilbud på?

Hvordan kan vi komme i kontakt med jer?

Friday chat (BETA)
AI-genereret – kan indeholde fejl og afvige fra FRIDAYs værdier.
Søg

Søg og du skal finde...

Søg