Influencermarketing er et effektivt redskab til at skabe synlighed, brand awareness, opbygge troværdighed og nå ud til præcist definerede målgrupper – hvis det bruges rigtigt. Det handler om at finde det rette match, den rigtige storytelling og den rette type content.
I denne FRIDAY Class fokuserer vi på, hvordan virksomheder kan arbejde målrettet med influencere med fokus på brandværdi, data og langsigtede relationer. Du får ny viden og inspiration til, hvordan du kan bruge influencermarketing som en integreret del af din overordnede marketingstrategi. Vi ser også på Forbrugerombudsmandens nye fortolkning af markedsføringsloven, og hvordan du sikrer, at din influencermarketing overholder lovgivningen.
Kurset ledes af FRIDAYs influencereksperter:
- Christina Barré, partner, rådgiver og specialist i branchen og personlig branding som influencer
- Julie Løchte, kommunikationsrågiver og specialist i branding på sociale medier og influencere
Hvem er kurset til?
Kurset er til dig, der arbejder med kommunikation, marketing eller branding og gerne vil forstå, hvordan influencermarketing kan bruges professionelt og strategisk, uanset om du er ny på området eller ønsker at løfte jeres nuværende indsats til næste niveau.
Hvad kan du forvente?
Til kurset ser vi nærmere på, hvorfor influencermarketing er så effektivt, og hvordan du får det til at skabe reel værdi for din virksomhed. Vi taler blandt andet om, hvordan influencere kan bidrage til dit brand – ikke kun med synlighed, men også med troværdighed og relevans.
Du får indsigt i, hvad der kendetegner en stærk strategi og et godt match mellem brand og influencer, samt hvordan man arbejder med data og evaluerer effekten af samarbejder. Vi gennemgår også faldgruber, og hvordan disse bedst undgås.
Med udgangspunkt i både cases og hands-on erfaring får du inspiration til at arbejde effektivt og professionelt med influencermarketing.
Vi glæder os til at byde dig velkommen til en spændende og lærerig dag!