I løbet af spillet oplever deltagerne bimlende telefoner, insisterende graverjournalister og traditionelle og sociale medier, der flyder over med historier og rygter i et forsøg på at skabe en shitstorm. Deltagerne kommer under samme pres, som man oplever i virkelige kriser. Vores filosofi er, at krisen gerne må opleves, mærkes og trænes – samt at øvelse gør mester, særligt når det gælder kommunikation og krisehåndtering.
Med vores krisespil kan vi simulere alle former for kriser og dilemmaer, så vi kan træne både ledere og medarbejdere i branchespecifikke kriser – uanset om det er en arbejdsulykke, en hvidvaskskandale, en MeToo-sag eller en truende konkurs i virksomheden. Vi har en række scenarier inden for forskellige brancher og kan også skræddersy specifikke spil om konkrete, aktuelle emner.
Seancen varer to timer, og deltagerne bliver, afhængig af spil, delt op i to til fire hold. Ud fra forudbestemte roller, skal de konstituere en kriseledelse og styre en fiktiv organisation gennem en krise med deres omdømme i behold.
Krisen og story-line er udvalgt og iscenesat, så deltagerne på kort tid tvinges til at lægge en strategi og samarbejde om at træffe nogle svære beslutninger samtidig med at krisen løbende eskalerer.