Toms Gruppen A/S

Danmarks største producent af slik og chokolade får ny visuel identitet

Den nyudviklede visuelle identitet til Toms Gruppen har et overordnet formål – at afspejle det nye purpose “We bring smiles to life” og de tilhørende værdier. Derfor skabte vi en række grafiske elementer, der i fællesskab skulle understøtte dette formål og udgøre den visuelle identitet.

Vi udviklede bl.a. en skrifttype, der kan smile og et ikon-sæt, der afspejler kreativitet og leg. Vi skabte en farvepalet, der udspringer af deres mange ikoniske produkter og en “blob”, der bruges som et bærende grafisk element – den repræsenterer bl.a. flydende chokolade og karamel. Vi har derudover udviklet en digital ‘content creator’ til Toms, som sikrer, at identiteten bliver brugt som tiltænkt. For en ting er at skabe en ny visuel identitet, noget andet er at sikre sig, at den bliver brugt rigtigt blandt virksomhedens ansatte.

Resultatet er en visuel identitet, der afspejler det Toms Gruppen repræsenterer, som virksomhed og som arbejdsplads. Den har skabt intern stolthed og har sammen med det nye purpose og værdierne skabt en stærkere selvforståelse for alle i og omkring Toms Gruppen.

LEVERANCER

Produktion og aktivering

Strategi og forandring

“I udformningen af den nye identitet har det været vigtigt for os at udtrykke kreativitet, glæde og de smil, vi skaber. Identitet er vores ‘hjem’ – et sted, der afspejler vores kreativitet og hvor vi kan udtrykke os – og så afspejler den på bedste vis vores nuværende kulturelle rejse. “

Annette Zeipel, CEO, Toms Gruppen

Afspil video
LEVERANCER

Produktion og aktivering

Strategi og forandring

Flere cases

Søg

Søg og du skal finde...

Søg