Grillglæde, nostalgi og PR i topklasse. Det var opskriften, da Weber og FRIDAY satte sig sammen for at relancere danskernes foretrukne grill. Weber Q-serien. Men hvordan genintroducerer man en klassiker, som allerede har en særlig plads på terrassen?
Udfordringen: Fra nostalgi til nyhed
Relanceringen af den ikoniske Weber Q-serie skulle skabe bred opmærksomhed og genvinde danskernes hjerter (og terrasser). Vi udviklede en strategi og skabte et fortællergreb, der forenede minderne fra lune sommeraftener med de mange forbedringer, den nye Q-serie bringer til bordet.
Budskabet var simpelt og stærkt:
“Relanceringen bygger videre på alt det, der har gjort Weber Q-serien til en favorit gennem 20 år.” Vi ville tale til følelserne og vække minderne. Fordi grillmad smager lidt bedre, når den er krydret med nostalgi.
PR: Der hvor det virkelig gælder
Alle vil i Børsen. Alle drømmer om Go’ Morgen Danmark. Vi lover det aldrig, men vi er lige så lykkelige som vores kunder, når det lykkes. Vi sikrede omtale af Weber Q i netop de medier, der ofte er svære at lande:
Børsen
Go’ Morgen Danmark
Jyllands-Posten
Bo Bedre
Bolig Magasiner
Samvirke
Og vi stoppede ikke der. Omtalen spredte sig til stærke niche- og lokalmedier og resulterede i:
28 omtaler på tværs af Danmark.
En 5-stjernet anmeldelse, bragt i hele 14 aviser
Som kronen på værket blev Weber Q 3200N nomineret til designprisen Designfavoritter fra Bo Bedre og Bolig Magasinet. En flot anerkendelse, vi selv var med til at fejre, da vi repræsenterede Weber til prisuddelingen.
PR: Der hvor det virkelig gælder Influencer: Indhold, der bliver gemt og husket
I influencer-indsatsen gik vi benhårdt efter kvalitet. Vi udvalgte seks stærke profiler med et højt antal danske følgere, bred geografisk spredning og, vigtigst af alt: ægte engagement. Når brugere gemmer indhold, er det fordi det inspirerer, fascinerer og får lov at leve videre i deres eget univers. Det er der, man flytter et brand fra at være noget, man ser, til noget, man vender tilbage til.
Et stærkt partnerskab mellem Weber og FRIDAY
Weber har et brand, der taler for sig selv. Men når man sidder i Stockholm og vil ramme plet i Danmark, kræver det lokale kræfter, der kender terrænet. Derfor gik vi sammen om at sikre, at relanceringen af Weber Q blev både set og en ny del af danskernes hverdag. Vi skabte den rette strategi, åbnede dørene til medier og influencere og sørgede for, at budskabet fik den lokale forankring, det fortjente.