FRIDAY står bag Sikkerhedsstyrelsens nye kampagne, der ved hjælp af seje børn, musik og Benjamin Hav skal minde danske familier om at huske sikkerhedsbrillerne.
I kampagnen følger vi 6.T fra Islands Brygge Skole hele vejen fra idé til færdigt nummer. Først møder Benjamin Hav klassen til en samtale om fyrværkerisikkerhed, og senere tager de sammen i studiet, hvor sangen indspilles. Hele processen er dokumenteret i et dedikeret afsnit af Havs Youtube-serie Benjamins Verden, hvor seerne både får indsigt i budskabet og i børnene bag sangen.
Sangen og den tilhørende musikvideo er udgivet på streamingtjenester og Youtube, hvor alle kan høre (og se) årets nytårshit. Senere i december bliver sangen desuden en del af et creator-spor på TikTok, hvor musiknummeret foldes ud i hænderne på nogle af platformens stærke formidlere.
Sangen Hav du husket brillen? er sunget af børnene selv. Det gør budskabet levende, legende og i øjenhøjde, og forhåbningen er, at børn får lyst til at sætte sangen på derhjemme, danse med deres familier og tage sikkerhedsbrillerne på som en helt naturlig del af årets sidste og festlige aften.