Bang & Olufsen

Fra tech- til livstilsbrand

Bang & Olufsen kom i 2018 til FRIDAY med en konkret udfordring; At ændre positionering fra techbrand til livsstilsbrand. Det blev starten på et tæt parløb med den ikoniske virksomhed, hvor vi blandt andet sikrede dem massiv tilstedeværelse i en lang række livsstilsmedier i Danmark som Euroman, Bo Bedre og Børsen Pleasure.

Indsatsen virkede. I løbet af det første år steg antallet af omtaler i tier one-medier med 46 procent. Da B&O lancerede verdens første cradle-to-cradle-certificerede højttaler i 2021, lavede FRIDAY en fokuseret indsats for at positionere B&O blandt andet med en række velbesøgte presseevents, der skabte global omtale om virksomhedens indsats med bæredygtighed.

FRIDAY har også sikret, at B&O’s produkter blev testet og omtalt i alle danske tech-medier. I løbet af det første år af vores samarbejde fordoblede vi antallet af anmeldelser, hvoraf 99 procent af anmelderne gav produkterne topkarakter – det sidste bærer B&O’s designteam nok mest af alt æren for.

LEVERANCER

Produktion og aktivering

LEVERANCER

Produktion og aktivering

Flere cases

Søg

Søg og du skal finde...

Søg