Bang & Olufsen

Fra tech- til livstilsbrand

Bang & Olufsen kom i 2018 til FRIDAY med en konkret udfordring; At ændre positionering fra techbrand til livsstilsbrand. Det blev starten på et tæt parløb med den ikoniske virksomhed, hvor vi blandt andet sikrede dem massiv tilstedeværelse i en lang række livsstilsmedier i Danmark som Euroman, Bo Bedre og Børsen Pleasure.

Indsatsen virkede. I løbet af det første år steg antallet af omtaler i tier one-medier med 46 procent. Da B&O lancerede verdens første cradle-to-cradle-certificerede højttaler i 2021, lavede FRIDAY en fokuseret indsats for at positionere B&O blandt andet med en række velbesøgte presseevents, der skabte global omtale om virksomhedens indsats med bæredygtighed.

FRIDAY har også sikret, at B&O’s produkter blev testet og omtalt i alle danske tech-medier. I løbet af det første år af vores samarbejde fordoblede vi antallet af anmeldelser, hvoraf 99 procent af anmelderne gav produkterne topkarakter – det sidste bærer B&O’s designteam nok mest af alt æren for.

LEVERANCER

Produktion og aktivering

“Sammen med FRIDAY fik vi hurtigt skabt en sikker retning på positioneringsopgaven og samarbejdet har været båret af professionalisme, skarpe indsigter og udfordringer og ikke mindst gode relationer. Både til medierne – men sandelig også til de skarpe konsulenter hos FRIDAY.”

Marie Elbæk, Nordic PR Manager
LEVERANCER

Produktion og aktivering

Flere cases

Friday chat (BETA)
AI-genereret – kan indeholde fejl og afvige fra FRIDAYs værdier.
Søg

Søg og du skal finde...

Søg