Dansk Journalistforbund – Medier & Kommunikation

”I kan fandeme tage jeres kaffe og stikke den langt op i r….!”

Fagforbundet Dansk Journalistforbund – Medier & Kommunikation (DJ) kom til FRIDAY med ønsket om at skrue op for deres synlighed over for kommunikatører. De havde brug for at brage igennem lydmuren og vise deres medlemmer, at de er en fagforening for alle i kommunikations-økosystemet, og at de har kommunikatørernes ryg. Forbundet ønskede særligt at ramme unge og nyuddannede kommunikatører.

I et projekt over et halvt år fandt vi sammen frem til DJ’s styrker og svagheder samt ønsker og forventninger fra målgruppen. FRIDAY gennemførte en interessentanalyse, fandt ind til DJ’s strategiske sweet spot, udarbejdede kernefortælling og kom med anbefalinger til at blive mere synlige over for kommunikatører.

Projektet mundede ud i kampagnen ’Nej. Overhovedet ikke okay.’, hvor vi med humor og overdrivelse fortæller om kommunikatørernes udfordringer med blandt andet løn, arbejdsvilkår og barsel. Vi udviklede koncept og tilrettelagde tre film, som sammen med en kampagneside var kampagnens omdrejningspunkt. Motoren i kampagnen er indsigter fra kommunikatørers hverdag, der i filmene viser sig som vrede, og alt det, man drømmer om at sige i en uretfærdig situation – men aldrig får sagt.

LEVERANCER

Produktion og aktivering

Afspil video
Afspil video
Afspil video

“Tak til FRIDAY for et fantastisk samarbejde – og for at tydeliggøre, hvorfor det giver mening at arbejde sammen med professionelle kommunikatører, når du skal have et budskab ud. ”

Allan Secher Boye Thulstrup, næstformand i DJ

LEVERANCER

Produktion og aktivering

Flere cases

Søg

Søg og du skal finde...

Søg