TEKNIQ Arbejdsgiverne

Nøgenkalenderen, der skabte massiv medieomtale og debat

På 6 ud af 10 arbejdspladser i byggeriet hænger en nøgenkalender. Det gav os ideen til denne enkle kampagne, produceret for under 100.000 kr. En kalender, der for hver måned viser en pinup-kalender placeret på andre arbejdspladser end hos håndværkerne: gynækologen, dagplejemoren, bedemanden etc.

Kampagnen gik i dén grad viralt med 1,4 mio. visninger på tværs af SoMe-kanaler ud over alle de privatpersoner, organisationer og medier, der lagde indlæg op på egne profiler. Kampagnen blev omtalt i over 140 redaktionelle medier fra Se & Hør til Information. Den fik endda sit eget spørgekort i brætspillet ’Det dårlige selskab’ samme år. Men endnu vigtigere blev ‘Kom og tag mig – NED!’ dagsordenssættende ved at sætte gang i en bred diskussion om behovet for et moderne og inkluderende arbejdsmiljø.

LEVERANCER

Produktion og aktivering

Afspil video

”Kampagnen rummede den perfekte kombination af forargelse, medlemsinvolvering og samfundsansvar, som var interessant for os, da vi ønskede at starte en samfundsdebat om kultur og adfærd i virksomhederne for at sikre mere kønsdiversitet i det tekniske erhvervsliv. Her var FRIDAY en uvurderlig sparringspartner fra idé over konceptudvikling til design”

Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.      

LEVERANCER

Produktion og aktivering

Flere cases

Friday chat (BETA)
AI-genereret – kan indeholde fejl og afvige fra FRIDAYs værdier.
Søg

Søg og du skal finde...

Søg