Nøgenkalenderen, der skabte massiv medieomtale og debat
På 6 ud af 10 arbejdspladser i byggeriet hænger en nøgenkalender. Det gav os ideen til denne enkle kampagne, produceret for under 100.000 kr. En kalender, der for hver måned viser en pinup-kalender placeret på andre arbejdspladser end hos håndværkerne: gynækologen, dagplejemoren, bedemanden etc.
Kampagnen gik i dén grad viralt med 1,4 mio. visninger på tværs af SoMe-kanaler ud over alle de privatpersoner, organisationer og medier, der lagde indlæg op på egne profiler. Kampagnen blev omtalt i over 140 redaktionelle medier fra Se & Hør til Information. Den fik endda sit eget spørgekort i brætspillet ’Det dårlige selskab’ samme år. Men endnu vigtigere blev ‘Kom og tag mig – NED!’ dagsordenssættende ved at sætte gang i en bred diskussion om behovet for et moderne og inkluderende arbejdsmiljø.
LEVERANCER
Produktion og aktivering
Foto
Grafisk design
Idéudvikling
Kampagne
PR-strategi
Pressehåndtering
Afspil video
”Kampagnen rummede den perfekte kombination af forargelse, medlemsinvolvering og samfundsansvar, som var interessant for os, da vi ønskede at starte en samfundsdebat om kultur og adfærd i virksomhederne for at sikre mere kønsdiversitet i det tekniske erhvervsliv. Her var FRIDAY en uvurderlig sparringspartner fra idé over konceptudvikling til design”
Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.