Toms Gruppen A/S

Danmarks største producent af slik og chokolade får ny visuel identitet

Den nyudviklede visuelle identitet til Toms Gruppen har et overordnet formål – at afspejle det nye purpose “We bring smiles to life” og de tilhørende værdier. Derfor skabte vi en række grafiske elementer, der i fællesskab understøtter dette formål og udgør den visuelle identitet.

Vi har bl.a. udviklet en skrifttype, der kan smile, og et ikon-sæt, der afspejler kreativitet og leg. Vi skabte en farvepalet, som udspringer af deres mange ikoniske produkter og en ’blob’, der bruges som et bærende grafisk element – den repræsenterer bl.a. flydende chokolade og karamel. Vi har derudover udviklet en digital ‘content creator’ til Toms, som sikrer, at medarbejderne nemt kan bruge og lokalisere identiteten som tiltænkt. For én ting er at skabe en ny visuel identitet. Noget andet er at sikre sig, at den bliver brugt rigtigt blandt virksomhedens ansatte.

Resultatet er en visuel identitet, der afspejler det, Toms Gruppen repræsenterer som virksomhed og som arbejdsplads. Identiteten har skabt intern stolthed og har sammen med det nye purpose og værdierne skabt en stærkere selvforståelse for alle i og omkring Toms Gruppen.

LEVERANCER

Produktion og aktivering

Strategi og forandring

“I udformningen af den nye identitet har det været vigtigt for os at udtrykke kreativitet, glæde og de smil, vi skaber. Identiteten er vores ‘hjem’ – et sted, der afspejler vores kreativitet og hvor vi kan udtrykke os – og så afspejler den på bedste vis vores nuværende kulturelle rejse. “

Annette Zeipel, CEO, Toms Gruppen

Afspil video
LEVERANCER

Produktion og aktivering

Strategi og forandring

Flere cases

Friday chat (BETA)
AI-genereret – kan indeholde fejl og afvige fra FRIDAYs værdier.
Søg

Søg og du skal finde...

Søg