Langt de fleste danskere kender den fælles offentlige sundhedsportal, sundhed.dk og appen MinSundhed. Faktisk hele 96 procent af danskerne. Men selvom mange både bruger og er glade sundhed.dk, er der fortsat usikkerhed om de mange muligheder, sundhed.dk faktisk tilbyder den enkelte.
Derfor ønskede sundhed.dk at lave en kampagne, der skulle sætte fokus på, hvad sundhed.dk giver af muligheder, samt hvordan digital adgang til egne sundhedsdata skaber overblik og tryghed i hverdagen for brugerne.
Sammen med FRIDAY valgte sundhed.dk med kampagnen at skabe øget kendskab til brugernes adgang til egne journalnotater, søgning efter behandlere, fornyelse af medicin og adgang til sygdomsoplysninger, gennem historier om seks brugere, der deler deres oplevelser med sundhed.dk.
Fx Peter, der har været igennem et længere forløb i sundhedsvæsenet, og er én af de seks danskere, der i kampagnefilmen deler deres personlige erfaringer med sundhed.dk.
“En diagnose er faktisk noget, hele familien får på en underlig måde. Det, vi i fællesskab brugte sundhed.dk til, var at få overblik over aftaler, tests og behandlere. Det skabte ro på banen,” fortæller Peter i en af kampagnefilmene.
Når de medvirkende er rigtige brugere af platformen, forsøger vi at give kampagnen en langt højere autencitet og troværdighed.
Kampagnen kører på tværs af sociale medier og suppleres af GoCards, skærme i busser og skærme på apoteker og hospitaler.