Op til og i løbet af sommeren 2025 ønskede 7-Eleven at udbrede kendskabet til deres nye Iced Latte, der er en must-buy på farten.
Målet var at øge kendskabet og gøre Iced Latte til en naturlig dal af danskernes sommer – både i bevidstheden og i hånden. Derfor arbejdede vi ud fra indsigten om, at beslutningen om at købe noget i en 7-Eleven typisk sker, når man er ganske få meter fra butikken. Det gav os et klart pejlemærke for, hvor og hvordan vi skulle ramme forbrugerne.
Løsningen
Tilgangen var at koble sommerens kådhed med en humoristisk og sanselig fortælling om en iskold Iced Latte. Med afsæt i dobbeltbetydningen af “hot” skabte vi en kampagne, der spillede på både sanser og smil.
Eksekveringen bestod af flere taktiske elementer tæt på købssituationen:
Kampagnen havde to kreative spor:
Vi udviklede stillbilleder med en Iced Latte i fokus med forskellige taglines og en video med hjælp fra AI, der visuelt og auditivt forførte seeren med følelsen af iskolde dråber og isterninger, der falder – toppet med en tagline, der forankrede “hot”-temaet.
Kampagnen foldede sig ud på digital out-of-home (DOOH) og sociale medier, hvor vi ramte forbrugerne tæt på både butik og behov. Et højdepunkt var DOOH i Københavns Lufthavn, hvor man ved bagagebåndet blev mødt af Iced Latte-kampagnen med teksten: “Hot people drink Iced Latte in Copenhagen. You’re hot … and in Copenhagen”.
Resultater
“Vi har kunnet se et løft i salget på vores Iced Latte, og samtidig er det lykkedes os at skabe en kampagne, der både har givet folk et smil på læben og skilt sig ud i bybilledet. Det har været vigtigt for os at tappe ind i sommerstemningen med et humoristisk twist, som både taler til sanserne og den mere legende tone,”
Stephanie Blonk Barfod, Brand Manager hos 7-Eleven.
Bredgade 25F, 4. + 5. sal
1260 København K
CVR: 35635661
post@fday.dk
T +45 4071 9189
Bredgade 25F, 4. + 5. sal
1260 København K
CVR: 35635661