Red Barnet vil have os til at tale med børn om ubehagelige oplevelser på nettet
Bryd Barrieren! Sådan lyder det fra Red Barnets SletDet Rådgivning i deres første kampagne målrettet voksne. For mellem forældre og børn er der ofte en usynlig barriere, når det kommer til følsomme og private emner. Vi har udviklet kampagnen med to herofilm, hvor Red Barnet og FRIDAY har givet den mentale barriere krop, hvor et barn og voksen står på hver side og sætter ord på de tanker og følelser, de hver især har.
Herofilmen er, ud over at blive vist i biografer og på sociale medier, blevet omdannet til 10-sekunders annoncer på digitale skærme, der har kunnet opleves i alle Danske Shoppingcentres 17 storcentre. Der er lavet en fysisk og digital miniguide, hvor voksne kan få konkrete råd til, hvordan de taler med børn og unge om ubehagelige oplevelser på nettet. Desuden er der distribueret samtalestartere i form af GoCards i landets caféer med budskabet ”Tal med mig”, der har haft et aftræk på 83% (gennemsnit: 76%).
Sidst, men ikke mindst, rummede konceptet en stor installation, hvor vi visualiserer den usynlige barriere i et fysisk rum. Her har børn og voksne kunnet sætte sig på hver side af barrieren. De voksne har fået gode råd til samtalen og børnene har kunnet læse de følelser, mange andre børn sidder med.
Kampagnen har på de sociale medier opnået 1.233.485 eksponeringer, 272.270 opslagsinteraktioner, 12.581 klik til kampagnens website med en samlet CPC på 4,34 kr. per klik.